Basında Sosyal Sorumluk Anlayışı Bağlamında Günümüz Türkiye’sindeki Özdenetim Uygulamaları
Özet
Bu çalışmada basında özdenetimin oluşması ve uygulanmasına, sosyal
sorumluluk anlayışı çerçevesinde değinilmiştir. Dolayısıyla özdenetim
uygulaması, sosyal sorumluluk anlayışının içerisinde oluşan bir reflekstir. Bu
nedenle çalışmada, öncelikle sosyal sorumluluk anlayışının oluşum süreci ve
amaçları ele alınmış daha sonra özdenetim kavramının tanımlanması
amaçlanmıştır. Diğer bir taraftan günümüz Türkiye’sinde var olan özdenetim
uygulamalarından, Basın Konseyi, ombudsmanlık (Okur Temsilciliği) ve kurumsal özdenetim
çabaları bağlamında basın kuruluşlarının kendi ahlak kurallarına değinilmiştir.
Örnek olarak Doğan Medya Grubu Meslek İlkeleri seçilmiştir. Bu incelemede söz
konusu özdenetim uygulamalarının tarihçesine ve bugünkü durumlarına da
değinilmiştir. Veri toplama tekniği olarak, kaynak tarama yöntemi kullanılan
çalışmanın sonuç bölümünde ise, konular hakkında değerlendirmeler ve düşünceler
yer almaktadır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/91356https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/66317
Koleksiyonlar
- Makale [92796]