• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Memory for object locations: Priority effect and sex differences in associative spatial learning

Tarih
2007
Yazar
Memis, H. Oezge
Beykurt, Sinem
Sisman, Simge
Cinan, Sevtap
Yurtsever, Oezguer D.
Süleyman, Hediye
Atalay, Deniz
Basbug, Goekce
Dervent-Ozbek, Sevinc
Teoman, Dalga D.
Karagöz, Ayca
Karadeniz, A. Yezdan
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This paper reports two experiments conducted to examine priority effects and sex differences in object location memory. A new task of paired position-learning was designed, based on the A-B A-C paradigm, which was used in paired word learning. There were three different paired position-learning conditions: (1) positions of several different objects (B-objects and C-objects) around referent objects (A-objects) were learned in the A-B A-C position-learning condition, (2) positions of several different objects with no referent objects were learned in the 0-B 0-C position-learning condition, and (3) positions of identical objects (stars) with no referent objects were learned in the 0-star 0-star position-only condition. The results revealed a significant priority effect on performance in the A-B A-C and the 0-B 0-C position-learning conditions but not in the 0-star 0-star position-only condition. Contradictory results were obtained with respect to the sex variable: a female superiority effect on paired position learning was significant in Experiment 1, but this effect was not replicated in Experiment 2. In addition, an articulatory suppression task used in Experiment 2 had a significant effect on recall of different object positions but no effect on recall of identical object positions. This suggested that verbal encoding was not necessary for learning of positions of identical objects. (C) 2007 Elsevier Inc. All rights reserved.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/90199
https://doi.org/10.1016/j.lmot.2007.01.002
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV