• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Application for Measuring Performance Quality of Schools by Using the PROMETHEE Multi-Criteria Decision Making Method

Yazar
Murat, Sedat
Kazan, Halim
Coskun, S. Semih
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Multi-criteria decision making techniques are extensively used in selecting the best one among alternatives. Sorting schools by measuring their quality of performance is also supposed as a decision-making problem. In this study, it is aimed to measure the performance of five secondary schools and two high schools with respect to achievement, non-attendance, social activities and projects criteria by using PROMETHEE outranking method in the scope of a local project. Study has been executed at the end of the 1st term of academic year 2014-2015. In consequence of the study, it is seen that secondary schools have better performance than high schools and town schools have better performance than village schools. Furthermore, it has been found out that there is a strong relationship between achievement and non-attendance criteria. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/85456
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.06.344
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV