• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relations between operational chemistry and physics problems solving skills and mathematics literacy self-efficacy of engineering faculty students

Yazar
Gunes, Ibrahim
Derelioglu, Yasemin
Kirbaslar, Fatma Gulay
Ozsoy-Gunes, Zeliha
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The aim of this research is to study the connections between operational chemistry and physics problems solving skills and Mathematics Literacy Self-Efficacy of Engineering Faculty students. This research is designed as relational scanning model. The sample of this study, Chemistry, Chemical Engineering, Electrical-Electronics Engineering senior students taking "General Chemistry" and "General Physics" course has formed. In the study; "Mathematics usage scale in Operational Chemistry and Physics Problems" (MUSOPCP) with two factors which is developed by Ozsoy-Gunes, Derelioglu&Kirbaslar (2011) and Mathematical Literacy Self efficacy Scale (MLSS) which is developed by Ozgen&Bindak (2008) are used as tool of data collection. As a result, between MLSS scale with "mathematics anxiety in chemistry and physics problems" factor of MUSOPCP has a negative relation and with "mathematics knowledge" factor of MUSOPCP has a positive relation. The significant differences were found between the department with "mathematics anxiety" factor score of MUSOPCP and between the gender with "mathematics knowledge" factor score of MUSOPCP. The significant differences weren't found between the gender, department and graduated secondary school with MLSS scales. (C) 2015 The Authors. Published by Elsevier Ltd.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/85315
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.689
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV