• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Collateral Curriculum and University Culture

Tarih
2011
Yazar
CİNCİOĞLU, OĞUZ
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Eğitim kurumları içerisinde önemli bir yere sahip olan üniversiteler öğrencilerine sundukları eğitim programlarıyla bireylerin yetiştirilmelerinde önemli bir rol oynamaktadırlar. Bununla beraber üniversitelerin eğitimde oynadıkları rol sundukları eğitim programları ile sınırlı kalmamaktadır. Bir yükseköğretim kurumunun -diğer tüm kurumlarda olduğu üzere- kendi bünyesindeki etkinlik-etkileşim alanları içerisinde oluşturmuş olduğu yaşam kültürü bireylerin eğitiminde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışma; üniversitenin bir eğitim kurumu olduğu gerçeğinden hareketle bir eğitim kurumunun yaşam alanı içerisindeki her türlü etkinlik ve etkileşimin verilen eğitimin bir parçası olduğu varsayımının üniversite bağlamındaki izdüşümlerine ‘tamamlayıcı müfredat’ kavramı altında eleştirel bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışmada ilk olarak müfredat kavramına ilişkin sınıflandırmalar sunulacak; daha sonra ‘tamamlayıcı müfredat’ kavramının müfredat çeşitleri arasındaki yeri ve diğer müfredat türleri ile olan ilişkisi betimlenecektir. Özellikle ‘gizli müfredat’ kavramı ile karşılaştırılmasının ardından üniversite algısı ve tamamlayıcı müfredat arasındaki ilişki üzerine yoğunlaşılacaktır. Üniversitenin aslında bir ayna olduğu ve üniversite algısının ve karakteristik betimlenmesinin gerçekte her insanın öz-algısını ve öz-karakteristiklerini yansıttığı düşüncesiyle üniversiteler Takala ve meslektaşlarının yaklaşımı temelli olarak üç alt başlık altında gruplandırılacaktır. Çalışma her bir üniversite grubunun kendi içlerinde gösterdikleri ortak özelliklerin tartışılması ve bunun eylem-alandaki bireyi nasıl dönüştürdüğü ya da şekillendirdiğinden hareketle tamamlayıcı müfredat yoluyla oluşturulan üniversite kültürünün irdelenmesi ile sonlandırılacaktır. Anahtar Kavramlar: Gizli Müfredat, Tamamlayıcı Müfredat, Universite Kültürü, Yönetimsel Üniversite Türleri ve Özellikleri.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/83004
http://www.suje.sakarya.edu.tr/index.php/suje/article/view/19
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV