• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

An Evaluation of the Historical Development and Recent State of Homeschooling in the USA

Yazar
Kaya, Tülay
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
At the end of 1960s, a time when the requirement to attend formal educationinstitutions for a more promising future was commonly acknowledged, homeschoolingemerged as a practice in which parents themselves undertook responsibility foreducating their children instead of directing them to professionals. Having emerged asa social movement in the educational field, homeschooling is an alternative choice ofeducation that is practiced legally in many countries besides the USA. One of the basicconclusions of this study, in which an overview of the emergence of homeschoolingin the USA and its current situation have been taken, is that homeschooling, afteremerging as a reaction against institutional education, has lost its marginality; and thatin parallel to its legitimization, it has been transformed into a segment of institutionaleducation today.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/78209
http://www.journals.istanbul.edu.tr/iusosyoloji/article/view/5000155524/5000142203
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV