• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Using the Omaha System to Describe Health Problems, Interventions, and Outcomes in Home Care in Istanbul, Turkey A Student Informatics Research Experience

Tarih
2013
Yazar
Nahcivan, Nursen O.
Cosansu, Gulhan
Esin, M. Nihal
Secginli, Selda
Erdogan, Semra
Aktas, Emine
Monsen, Karen A.
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Preparing nursing students to achieve informatics competencies is essential in today's information-intensive healthcare delivery systems. This study aimed to provide hands-on informatics experience to nursing students and to identify the frequency and type of home care clients' health problems, nursing interventions, and outcomes using a standardized nursing terminology, the Omaha System. Data were collected by 159 nursing students on home visits to 598 clients, who received 8657 interventions from students and faculty for 2267 problems, in addition to the services provided by the home care centers. Skin, neuromusculoskelatal function, personal care, nutrition, and urinary function were the most common problems. The most common intervention category was teaching, guidance, and counseling (47%), followed by treatments and procedures (22%), surveillance (22%), and case management (9%). Outcomes evaluation showed significant improvement in 97.5% of the identified problems. Students gained informatics experience in the use of a standardized nursing language in electronic health records, data management, and use of nursing data at the basic practice level. This study demonstrated that the Omaha System was a useful data collection tool for evaluating problems, interventions, and outcomes in home care and a positive teaching and learning tool for baccalaureate nursing education.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/77881
https://doi.org/10.1097/nxn.0b013e318282eala
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV