HİZMET SEKTÖRÜNDE ÇALIŞANLARIN PERFORMANSLARININ ÖLÇÜMÜ: BANKACILIK UYGULAMASI
Özet
Bu çalışmada, bankacılık örnekleminden yararlanılarak, hizmet sektöründe performans değerlendirme sistemi, sistemin özellikleri ve değerlendirme kriterlerinin çalışanların motivasyonu üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Örneklem olarak seçilen İstanbul ili Göktürk İlçesi’nde bulunan 159 banka çalışanı üzerinde anket uygulaması yapılarak, çalışanların performans değerlendirmeleri, performans değerlendirme kriterleri ve performans değerlendirme sistemlerine olan güvenleri analiz edilmiştir. Bu analiz sonuçlarına göre çalışanlar genel olarak performanslarını ortalamanın üzerinde görmüş, performans değerlendirme kriterlerinde ise hizmet içi eğitim konularının önemli olduğunu ifade etmişlerdir. Performans değerlendirme sistemlerine olan güven incelendiğinde ise torpil ya da adam kayırma konularının, performans değerlendirme sistemlerine olan güveni düşürdüğü ifade edilmiştir. Çalışmada çalışanların demografik özelliklerine göre performans ve ölçek puanları arasındaki farka bakılmış ve erkeklerin performans puanları kadınlardan daha yüksek bulunmuştur. Yöneticiler ile çalışanların performans düzeyleri arasında fark olmamasına rağmen yöneticilerin performans sistemine daha az güvendiği görülmektedir. Çalışanın gelir durumu yükseldikçe buna paralel olarak performansının arttığı, güven düzeyinin ise düştüğü bulgulanmıştır. Diğer taraftan eğitim düzeyleri arttıkça çalışanın performansı düşerken, güven düzeylerinin arttığı tespit edilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda ise özel bankalardaki çalışanların, performans değerlendirme sistemine daha çok güvendiği söylenebilir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/74576http://busecon.eurasianacademy.org/dergi//S2/42-Business&Economics.pdf
Koleksiyonlar
- Makale [92796]