• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evolution of Mathematics Teachers' Pedagogical Knowledge when They are Teaching through Modeling

Tarih
2017
Yazar
ERBAŞ, AYHAN KÜRŞAT
Alacaci, Cengiz
ÇAKIROĞLU, ERDİNÇ
ÇETİNKAYA, BÜLENT
Yenmez, Arzu Aydogan
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Use of mathematical modeling in mathematics education has been receiving significant attention as a way to develop students. mathematical knowledge and skills. As effective use of modeling in classes depends on the competencies of teachers we need to know more about the nature of teachers. knowledge to use modeling in mathematics education and how this knowledge evolves. The aim of this study is to investigate how teachers. pedagogical knowledge to use modeling in the classroom is formed and modified through professional development activities based on lesson study cycle from modeling perspective. The professional development program reported in this study included five monthly cycles consisted of meeting before the implementation, implementation of the activity and a follow up meeting. The participants were four in-service mathematics teachers. Results showed that the program provided opportunities for teachers to test, revise, and refine their knowledge. More specifically, teachers generated effective strategies for proper implementation of the modeling activities in the classroom.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/70278
https://doi.org/10.18404/ijemst.296552
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV