Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Bilim İnsanlarına Yönelik Algıları
Özet
Bu araştırmanın amacı üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin sahip olduğu bilim insanı imajlarını sınıf düzeyine ve cinsiyete göre incelemektir. Araştırmaya 7. ve 8. sınıftan 25 üstün zekâlı ve yetenekli öğrenci katılmıştır. Bilim insanlarına yönelik imajlara dair verilerin toplanmasında Chambers’ın (1983) Bir Bilim İnsanı Çiz Testi (The Draw A-Scientist Test -DAST) kullanılmış ve öğrenci çizimleri bilim insanının dış görünüş özellikleri; kullandığı araştırma, bilgi ve teknoloji sembolleri; cinsiyeti; yalnız ya da grupla çalışması; çalışma mekânı; yüz ifadeleri; kullandığı başlık-altyazı-simge; alternatif imajlar ve yaş gibi farklı kriterler açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonuçları daha önce yapılan çalışmalara paralellik göstermiş ve üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin bilim insanı imajlarının standart ve daha çok gözlük takan, laboratuvar önlüğü giyen; laboratuvarda deney tüpleri ve beherlerle çalışan; kitaplar ve teknolojik araç gereçleri kullanan; özellikle yalnız çalışan erkek bilim insanları çizdikleri ortaya koyulmuştur.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/69101http://www.tuzed.org/publications/cilt3/sayi1/2013_3_1_camcierdogan.pdf
Koleksiyonlar
- Makale [92796]