• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Son Sınıf Ebe Öğrencilerin Klinik Rehber (Mentor) İle İlgili Değerlendirmeleri

Yazar
Tektaş, Eliz
Erdoğan, Emine
Mak, Arife
Aktay, Nalan
AY, Fatma
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Giriş: Öğrenci, eğitimi sırasında, yoğun bir öğrenme ve bireysel değişim süreci içindedir. Bu süreç içinde öğrencinin, kendisine yol gösterecek bir rehbere ihtiyacı vardır. Özellikle beceride yeterliliğin sağlanabilmesi için uygulama alanında öğrencinin bir rehber tarafından desteklenmesi gerekir. Amaç: Araştırma; öğrencilerin klinik uygulamaları sırasında eğitimleri için yardım ve destek aldıkları mentor ebeler hakkındaki duygu ve düşüncelerinin belirlenmesi amacı ile yapıldı. Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel araştırma olarak yapılan bu çalışma İstanbul ilinde bir üniversitenin ebelik bölümünde yapıldı. Araştırmanın örneklemini araştırmaya katılmayı kabul eden, soru formunu tam olarak dolduran ve klinik uygulamada mentor ile çalışmış 52 öğrenci oluşturdu. Veriler araştırmacıların hazırladığı soru formları ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik dağılımı kullanıldı. Bulgular: Öğrencilerin %67.3’ünün 22-23 yaşlarında olduğu, %55.8’inin mentorünün servis ebe / hemşiresinin olduğu belirlendi. Öğrencilerin %50’den fazlası mentorlerinin kişilerarası ilişki becerisinin iyi olduğunu, %46’dan fazlası öğretme yeterliliğinin iyi olduğunu belirtti. Öğrencilerin %70’den fazlası mentorunun mesleki bilgisini iyi bulurken ancak %32.7’si kendisine yeni mesleki bakış açısı kazandırdığını belirtti. Öğrencilerin %42.3’ü mentorlerinin öğrenciyi savunucu tutum sergilediğini belirtirken, sadece %32’sinden daha azı servis ortamına ilişkin iyi düzeyde değerlendirme yapmıştır. Öğrencinin öğrenmesini olumlu etkileyen mentore ait özellikler sorulduğunda ise samimi davranma, bilgili olma, saygı duyma, işini sevme, anlayışlı olma, sabırlı olma, güvenme, sorulara cevap verme, öğretici ve geliştirici olma cevabı verenlerin sayısı %10’dan daha azdır. Öğrencinin öğrenmesini olumsuz etkileyen klinik ortama ait özellikler sorulduğunda ise öğrencilerin %90’dan fazlası malzeme yetersizliği, hasta odalarına ulaşımın zor olması, iş bölümü yapılmaması, doğum sayısını az olması, hekimin eğitime destek olmaması, meslek üyelerinin profesyonel davranış göstermemesi ve soyunma odalarının olmaması gibi olumsuzlukları ifade etmiştir. Sonuç: Öğrenciler klinik uygulama süresince mentorlerinden bilgili olma, kendilerine saygı duyma, anlayışlı ve sabırlı olma, öğretici / geliştirici olma gibi özellikler aramakla birlikte, mentorlerin çok azının bu özelliği sahip olduğunu belirtti.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/68245
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV