• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olanlar
  • Bildiri
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olanlar
  • Bildiri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Laparoskopik total ekstraperitoneal fıtık onarımında (TEP) öğrenme eğrisi

View/Open
82e9c547-27c5-499d-8380-6ff71c3338ec.pdf (2.749Mb)
Author
Fersahoğlu, Mehmet Mahir
Durum, Erdem
Ağca, Birol
Karip, Aziz Bora
Taşdelen, İksan
Ergin, Anıl
Aydın, Mehmet Timuçin
İşcan, Ahmet Yalın
Memişoğlu, Kemal
Topaloğlu, Berk
Metadata
Show full item record
Abstract
AMAÇ Çalışmamızda son yıllarda giderek artan laparoskopik ekstraperitoneal(TEP) fıtık onarım yönteminin kliniğimizdeki gelişim süreci ve TEP öğrenme eğrisi deneyimlerimiz bildirildi. GEREÇ VE YÖNTEM Mayıs 2013 ile Mayıs 2018 tarihleri arasında laparoskopik TEP onarımı yapılan primer tek taraflı hastalar çalışmaya alındı.Hastalar toplam yedi gruba ayrıldı. Öğrenme eğrisi parametreleri (ameliyat süresi, açığa geçme oranı, intraoperatif ve postoperatif komplikasyonlar) kaydedildi, istatistiksel olarak karşılaştırıldı. BULGULAR: 380 hastanın 349’u erkek ve 31’i kadın olup yaş ortalaması 52±14,2 yıl dır. ASA skoru I ile III arasında ortalaması 1.7±0.6 dır. Operasyon süresi ortalama 46±25.9 dakikadır. Gruplar arasında operasyon süresi açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulundu. 60 ameliyattan sonra süre <1 saat olup plato değere ulaştı. Son iki grup arasında operasyon süresi bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmadı. Toplam 7 hastada açık ameliyata dönüldü. Hastaların yatış süreleri açısından gruplarda fark yoktur. Ortalama takip süresi 18 (3-63) aydır. Bu sürede 3 hastada seroma ve hematom, 4 hastada nüks saptandı. TARTIŞMA VE SONUÇLAR Yapılan çalışmalarda TEP yöntemiyle fıtık onarımının daha az ağrı, hızlı işe geri dönüş nedeniyle etkili ve güvenli bir onarım olduğu kanıtlanmıştır. Özellikle deneyimli cerrahlar tarafında uygulandığında teknik daha etkin olmakta, hasta memnuniyeti de daha yüksek olmaktadır. Buna karşın TEP onarımın cerrahlar arasında yaygınlaştırılması ve sınırlı bir anatomik alanda çalışabilmek için bir öğrenme eğrisine ihtiyaç vardır. Öğrenme eğrisi için farklı işlem sayıları bildirilmiştir. Öğrenme eğrisinin temel amacı, komplikasyonları ve nüks oranlarını azaltmaktır. Cerrahi yaşamında belli sayıda kasık fıtığı ameliyatı yapan bir cerrahın TEP onarımını uygun teknik koşullar sağlandığında 60 ameliyattan sonra öğrenme eğrisini tamamlayabileceği ve sonraki ameliyatları makul bir sürede düşük komplikasyon ve nüks oranları ile yapabileceği sonucuna varıldı.
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/62476
https://avesis.istanbul.edu.tr/api/publication/58beb789-db3b-48ea-9af2-53b5350be70a/file
Collections
  • Bildiri [1218]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV