Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine ve Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Görüşleri
Özet
Araştırmada öğretmen adaylarının “Öğretmenlik Uygulaması” dersine ve öğretmenliğe yönelik görüşleri alınarak dersin öğretmen adaylarına olan katkılarını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul’da bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan son sınıf öğrencileri ile aynı fakültenin Pedagojik Formasyon Programı’na kayıtlı Matematik Bölümü öğrencilerinden oluşan toplam 197 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılardan “Öğretmenlik Uygulaması” dersine ve öğretmenlik mesleğine dair açık uçlu sorular yardımıyla görüş alınmıştır. Öğretmen adaylarının yazılı olarak ifade ettikleri cevaplar içerik analiziyle değerlendirilmiştir. İçerik analizi; verilerin kodlanması, temaların bulunması, kodların ve temaların organize edilmesi, bulguların tanımlanması ve yorumlanması olmak üzere dört aşamada gerçekleşmektedir (Yıldırım & Şimşek, 2005). Öğretmen adaylarının cevapları kodlanarak, kodların benzerlik ve farklılıklarına göre kategoriler oluşturulmuştur. Nitel verilerin nicelleştirilmesi için her bir temadaki kategori ve kodların hangi sıklıkla tekrar ettiği (frekansı) bulunmuş ve tablolar halinde sunulmuştur. Elde edilen bulgulara dayanarak öğretmen adaylarının öğretmenliğe dair görüşleri incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının “Öğretmenlik Uygulaması” dersini mesleğe katkı sağlayan bir ders olarak gördükleri, okullardaki öğretmenlerin tecrübeli ve ilgili olduğunu, buna karşılık öğrencilerin ise okula ve derse karşı ilgisiz olduklarını düşündükleri, bir öğretmeninsahip olması gereken en önemli becerinin ise pedagojik bilgi ve pedagojik alan bilgisi olduğunu ifade ettikleri görülmüştür.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/60824http://www.turkishstudies.net/Makaleler/1724215253_8BiberMahir-vd-egt-117-138.pdf
Koleksiyonlar
- Makale [92796]