Does Using Drama in Efl Classes Meet the Needs of the Learners?
Özet
Son yıllarda öğrenci, bireysel özellikleri ve becerileriyle kendine özgü öğrenmeprofili olan aktif öğrenen birey olarak kabul edilmektedir. Howard Gardner'ın bilimdünyasına kazandırdığı Çoklu Zeka Kuramı, bu anlayışın bir yansımasıdır. HarvardÜniversitesinde eğitim psikologu olan Gardner'a göre zeka bilişin bir türü olmaktançok düşünmenin çok katmanlı bir boyutudur. Son otuz yıldır eğitim alanında en sıkkullanılan kuramlardan birisi olan çoklu zeka kuramı dilsel, mantıksal-matematiksel,görsel (uzamsal), müziksel, kinestetik, kişilerarası, içsel ve doğa zekalarındanoluşmaktadır. Günümüz eğitim anlayışının temel amaçlarından birisi öğrencilerinyukarıda geçen zeka alanlarından doğan gereksinimlerinin karşılanmasıdır. Bubağlamda çalışmada yabancı dil derslerinde drama kullanımının sekiz zeka türününbeslenmesinde ve öğrenci gereksinimlerinin karşılanmasında katkı sağlayıpsağlayamayacağı incelenecektir.
Anahtar Sözcükler: Drama, çoklu zeka kuramı, öğrenci gereksinimleri
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/58283http://www.journals.istanbul.edu.tr/iusosbil/article/view/1023007849
Koleksiyonlar
- Makale [92796]