• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Kitap
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Kitap
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Baba Beni Okula Gönder Araştırma ve Değerlendirme Raporu

Yazar
SART, GAMZE
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Doğan Gazetecilik tarafından 2005 yılından beri gerçekleştirilen “Baba Beni Okula Gönder” Projesi, yapılan kız öğrenci yurtları ağırlıklı olarak ortaöğrenim seviyesinde eğitim gören 14-18 yaş grubundaki kız öğrencilerin konakladıkları yurtların yapımı ve idamesi için yapılan çalışmaları kapsamaktadır. “Baba Beni Okula Gönder” Projesi kapsamında kız öğrenci yurtlarında çalışan görevlilerin ihtiyaçları ve yurtlar hakkında görüş ve önerilerinin belirlenmesi için ihtiyaç analizi çalışmaları yapılmıştır. Bunun yanında Yurt Ortamı Ölçeği (Moos,19, Kerimol-Orçan19) ve Duygusal Zeka Ölçeği (Coleman, Bar-On) kullanılarak katılımcıların yurtlarla ilgili ölçek çerçevesinde algıları ve bireysel yaklaşımları ele alınmıştır. Yurt müdürleri ve belletmenlerin maddi manevi ihtiyaçlarını hem kendileri hem de kız öğrenciler açısından saptamak için odak grup çalışması (4 grup) ve de ölçekler kullanılmıştır. Çeşitli illerde yaptırılan toplam 32 adet kız öğrenci yurtlarında bölgesel olarak farklılıklar görünmesine rağmen koşullar genellikle birbirine benzemektedir. Kız öğrenci yurtlarında kalan kız çocuklarının çoğunlukla ilgi alanlarını geliştirebilecekleri veya sosyalleşebilecekleri alanların ve olanakların kısıtlı olması, yurttan sorumlu müdür yardımcısı ve belletmen öğretmenlerin çocuklara karşı ilgisi, iş yapabilme becerisi çocukların koşullarını etkilemekte ve gelişmelerini destekleyici yaşam alanı oluşturma ihtiyacını artırmaktadır. Bu nedenle kız öğrencilerin okul-yurt arasında geçen yaşamlarında evleri sayılabilecek yurtlarının daha yaşanabilir olması, ilgi alanlarını geliştirebilecekleri, sosyalleşebilecekleri ve aynı zamanda yurt görevlilerinin de benimseyip yürütebileceği bir yaşam alanı oluşturmak hedeflenmektedir. Bu hedeflere ulaşmak ancak yurt görevlileri ve öğrencilerin ihtiyaçlarının belirlenmesinden sonra geliştirilecek faaliyet modelleri hazırlanması ile gerçekleşebilir. Bu çalışma yurt görevlilerinin yurtlar ve ihtiyaçları hakkındaki görüş ve önerilerinin belirlenmesi için ihtiyaç analizi amacıyla yapılmıştır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/54628
http://nobelyayin.com/
Koleksiyonlar
  • Kitap [6910]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV