The Effect of Language Learning Strategies on Learning Vocabulary in Teaching Turkish as a Foreign Language
Özet
Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin kullanmış oldukları dil öğrenme stratejilerini ve bu stratejilerin sözcük öğrenimine etkisini belirlemektir. Deneysel desenlerden “öntest-sontest kontrol gruplu model”e uygun olarak yapılan bu çalışmaya İstanbul Üniversitesi Dil Merkezinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen 20 deney ve 20 kontrol grubu olmak üzere toplam 40 öğrenci katılmıştır. Deney grubunda strateji kullanımı ve strateji öğretimine dönük etkinliklere yer verilirken kontrol grubunda geleneksel öğretim modeli uygulanmıştır. Araştırmanın verileri Oxford (1990) tarafından geliştirilen ve Demirel (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan “Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri” ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Sözcük Bilgisi Başarı Testi” ile toplanıp elde edilen veriler SPSS programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin dil öğrenme stratejilerini orta düzeyde kullandıkları, Türkçe öğrenirken en fazla üst bilişsel, en az duyuşsal stratejilere başvurdukları ve öğrencilerin strateji kullanma düzeyleri ile sözcük bilgisi başarıları arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır.
Koleksiyonlar
- Makale [92796]