• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SINIFLARINDA KARŞILAŞTIKLARI İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR VE BU DAVRANIŞLARIN NEDENLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Author
İLGAR, LÜTFÜ
YAMAN, YAVUZ
Metadata
Show full item record
Abstract
Eğitim bireyin davranışlarını değiştirme ve yeni davranışlar kazandırma işlem ve sürecidir. Okullar yeni kuşakların en iyi şekilde yetişmesi için oluşturulmuş önemli eğitim kurumlarıdır. Öğretmenler ise öncelikle sınıflarında öğrencilere en uygun davranışları kazandıran, yanlış davranışları düzeltmesinde öğrenciye yardım ve rehberlik eden ve bu alanda eğitim almış profesyonel kişilerdir. Eğitim amaçlı olarak yapılan bir faaliyettir. Okulda ve sınıfta eğitim-öğretim faaliyetini engelleyen, amaçlara ulaşmayı zorlaştıran davranışlar istenmeyen davranışlar olarak adlandırılırlar. Sınıflarda ortaya çıkan istenmeyen davranışların neler olduğu, bunların etkileri ve yaygınlığı ve özellikle nedenlerinin bilinmesi yapılması gerekenler konusunda öğretmenlere ve tüm paydaşlara yol gösterecektir. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin sınıflarında karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışların nedenlerine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla İstanbul'un Avcılar ilçesinde devlet okullarında görev yapan 261 sınıf öğretmenine istenmeyen davranışlar ve bunların nedenlerine ilişkin anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre en sık karşılaşılan istenmeyen davranışların sırasıyla ; izin istemeden konuşmak, ders akışını bozacak davranışlarda bulunmak (gülmek vb.), kavga etmek, ders anında ders dışı şeylerle ilgilenmek ve derse katılmamak olduğu bulunmuştur. Ailelerin çocuklarının eğitimine olan ilgisizliği, ailelerin çocuklarına karşı olumsuz tutum ve davranışları, televizyon ve diğer kitle araçları, sınıfların kalabalık olması, ve aile içi problemler öğretmenler tarafından istenmeyen davranışların çok etkili nedenleri olarak gösterilmektedir. Anahtar Kelimeler:Davranış,İstenmeyen Davranış, Öğretmen
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/50026
Collections
  • Bildiri [63306]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV