Development of A Mathematical Attainment Scale Aimed at University Students
Özet
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin matematiksel kazanımlara ulaşma düzeylerini ortaya koyabilecek bir “Matematik Kazanım Ölçeği” geliştirilmesi amaçlanmıştır. Buna göre, araştırma kapsamında Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, Fen Fakültesi ve İktisat Fakültesi’nde bulunan çeşitli bölümlerde öğrenim gören toplam 159 üniversite öğrencisi ile çalışılmıştır. Ölçeğin kapsam geçerliğini belirlemek amacıyla matematik eğitimi ve eğitim bilimleri alanlarında görev yapan 8 uzmanın görüşlerinden yararlanılmıştır. Ölçeğin ön deneme uygulaması Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği bölümünden rasgele seçilen 30 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. “Matematik Kazanım Ölçeği”nin yapı geçerliliği için ise açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Faktör analizi sonucunda ölçekten atılması gereken maddeler çıkarıldığında 28 maddeden oluşan bir ölçek meydana gelmiştir. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 140, en düşük puan 28 olacaktır. Genel olarak elde edilen değerlere bakıldığında araştırmacı tarafından hazırlanan Matematik Kazanım Ölçeği’nin geçerlik ve güvenirliği yüksek bir ölçek olduğu söylenebilir. Geliştirilen ölçeğin matematik eğitimine ve eğitimcilerine önemli katkılar sağlayarak ilgili literatürde ciddi bir açığı kapatabileceğine inanılmaktadır.
Koleksiyonlar
- Makale [92796]