A Pilot Study of Country of Origin Effect on Buying Behavior of University Students
Özet
Tüketicilerin satın alma davranışları son yıllarda en çok araştırılan konuların içinde yer almaktadır. Tüketicilerin satın alma süreçlerine odaklanılarak araştırılan konulardan biri ‘orjin ülke etkisi’ kavramı olarak bilinmektedir. Gerçekleştirilen birçok araştırma, orjin ülke etkisi’nin tüketicilerin satın alma süreçlerinde ikna ve satın alma sonrasında değerlendirmeleri üzerinde etkili olduğunu aktarmaktadır. Tüketici etnosentrizmi de, orjin ülke etkisi araştırmalarında önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu bilgilerden hareketle bu araştırma; Türkiye’de üniversite öğrencilerinin (gençlerin) satın alma davranışlarında orjin ülke etkisi farkındalıklarını saptamaya yönelik gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı, bir ürünün üretildiği ülkenin, gençlerin satın alma davranışları üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Örneklem olarak, daha bilinçli bir grup olduğu düşünülen, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü öğrencileri belirlenmiştir. Örneklem, Türk gençliğinin tamamını temsil etmemektedir. Ancak araştırmanın, Türk tüketicisinin (farklı sosyal paydaş grupları bazında) Türk markaları ve yabancı markalara yönelik satın alma davranışlarına yönelik gerçekleştirilecek yeni araştırmalar için farklı bir bakış açısını ve önemli bir veri sağladığı düşünülmektedir. Orjin ülke etkisi konusunda ülkemizde yapılmış araştırma sayısının çok az olduğu bilinmektedir.
Koleksiyonlar
- Makale [92796]