Üstün ve Normal Öğrencilerin Yönetici İşlevlerinin ve Çalışma Belleklerinin Değerlendirilmesi ve İhtiyaçlarına Yönelik Eğitim Programının Uygulanması
Özet
Bu araştırmada, ‚Üstün Zekâlı Çocukların Eğitimi Projesi? uygulanan bir devlet okulundaki normal ve üstün zekâlı öğrenciler ile sıradan eğitim programının uygulandığı devlet ilköğretim okullarında okuyan normal ve üstün öğrenciler belirlenerek çalışma belleği ve yönetsel fonksiyonlardan planlama becerileri açısından değerlendirilmişlerdir. Proje okulunda okuyan normal ve üstün öğrenciler planlama becerileri yönünden birbirine yakın iki gruba ayrıldıktan sonra birinci yazar tarafından geliştirilen ‚Planlama Becerileri Eğitim Programı? gruplardan birine uygulanmıştır. Program uygulandıktan sonra eğitim alan normal ve üstün öğrenciler eğitim almayanlarla planlama becerileri açısından karşılaştırılmıştır. Araştırmaya toplam 89 öğrenci (50 üstün, 39 normal) katılmıştır. Zekâ bölümlerini belirlemek üzere Wechsler Zekâ Ölçeklerinden WISC-R Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği, çalışma belleklerini ölçmek için Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testi A formu (GISD – A) ile Karmaşık Uzam Görevleri (KUG), yönetsel planlama becerilerini saptamak üzere Londra Kulesi Testi (LKTDX) ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda planlama puanlarından toplam hamle sayısı, toplam yürütme zamanı, toplam süre ve zaman ihlali puanları; Görsel İşitsel Sayı Dizisi Testinin işitsel yazılı ve görsel yazılı alt-testkeri; kelime uzamı ve cümle – sayı uzamı görevleri; okuma hızı ve WISC –R zekâ ölçeğinde, (şifre dışında) bütün alt testlerde üstün öğrenciler lehine anlamlı farklar saptanmıştır. Öntest ve sontest ölçümlerinde programa katılan öğrencilerin puan
Koleksiyonlar
- Makale [92796]