• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

University Students' Perception of Parenting Styles and the Effect of This Perception on the Similarity of Parent-Child Values

Tarih
2015
Yazar
Esen, Meral Akarslan
Cesur, Sevim
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The aim of this study is to investigate the moderating effect of perceptions of university students about their parents's parenting styles on the resemblance between their values and their parents' values. In the study, Personal Information Forms, Schwartz Value Survey (Kusdil and Kagitcibasi, 2000) and Child-Rearing Styles Scale (Sumer and Gungor, 1999) were used to gather data. Results showed that university students value openness to change more than their parents. While there was no direct effect of perceived parenting styles on the values of university students other than their conformity value, there were some moderating effects; especially it was seen that perceiving fathers as accepting and concerned had an effect on the father-child value resemblance. Again, perceived parental control had an effect on the resemblance of conformity and obedience values between parents and their children.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/40259
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV