BAROK MÜZİĞİ SÜSLEMELERİNDEKİ YORUM FARKLILIKLARINA BİR BAKIŞ
Özet
Literatür taraması yöntemiyle yapılan bu çalışmada, müziğe melodik anlamda güzellik, incelik katan, döneminin kurallarına uygun olarak boşlukları dolduran, aynı zamanda eseri çok daha ifadeli yapmaya yardımcı olan süslemeler incelenmiştir. Döneminin en önemli bestecilerinden biri olan G. Muffat'ın bu alanda yaptığı araştırmalar ve bizlere sunduğu bilgiler araştırılmış ve Barok döneminde diğer bestecilerin yaptığı çalışmalarla karşılaştırılmıştır. Süslemeleri sadece bir tabloyla vermekle yetinmeyen, aynı zamanda her süslemenin açıklamasını ve yorum açısından yapılması gerekenleri belirli düşünceye dayanarak anlatan Muffat araştırması, Bach, Coupoerin, Rameau ve d'Angelbert gibi bestecilerin süsleme tablolarının yanında arka planda kaldığı tespit edilmiştir. 'Otantik müziğe ilginin arttığı modern dönemde Muffat araştırmasının önemi ön plana çıkarılmış ve bu eserleri yorumlamak isteyen müzisyenleri tereddütte bırakan sorulara cevap vermek için belirli tespitlerde bulunulmuştur. Ayrıca Barok müziğindeki süsleme yorumlarında her ülkenin kendine has kurallarının olduğu ve bu kuralların bestecilerin tablolarında nasıl kendine yer ettiği incelenmiştir. Bu incelemeler ışığında çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/33174http://www.ekevakademi.org/Makaleler/606561385_16%20Tutu%20Mammadova%20AYDINOGLU.pdf
Koleksiyonlar
- Makale [92796]