• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Structural Equation Model of Predictors of Online Learners' Engagement and Satisfaction

Tarih
2019
Yazar
Kucuk, Sevda
Richardson, Jennifer C.
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This study investigated the structural relationships among online learners' teaching, social, and cognitive presence, engagement, and satisfaction. Data were collected from graduate students enrolled in an online graduate program at a large midwestern public university through online surveys. Structural equation modeling (SEM) was used to analyze the data. According to the results, teaching presence, cognitive presence, emotional engagement, behavioral engagement, and cognitive engagement were significant predictors of satisfaction, and these determinants explained 88% of the variance in satisfaction. The results indicate that the dominant determinant of the satisfaction was teaching presence, which had direct and indirect effects on satisfaction. Moreover, the study revealed significant predictors of emotional, behavioral, cognitive, and agentic engagement. Implications are discussed in terms of theoretical insights, practices for online learning environments, and further research directions.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/29497
https://doi.org/10.24059/olj.v23i2.1455
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV