• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigation of the relationships between educational internet use self-efficacy beliefs and self-regulated learning skills

Yazar
Gunes, Ibrahim
Ozsoy-Gunes, Zeliha
Kirbaslar, Merve
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This study aims at investigating the relationship between educational internet use self-efficacy beliefs and their self-regulatory learning skills. This research is designed as relational scanning model. The sample of this study, Environmental, Chemistry, Electrical-Electronics, Computer, Geology, Mining, Mechanical Engineering and Chemical department (355) final year students from the Faculty of Engineering has formed. In the study, Educational Internet Use Self-efficacy Beliefs Scale (EIUSBS), developed by Sahin (2009) and Self-regulating Learning Skills Scale (SRLSS), developed by Turan (2009) are used as tool of data collection.. In order to analyze the data, SPSS 16.00, ANOVA, independent t-test, Pearson correlation coefficient techniques are used. At the end of the study, between EIUSBS with SRLSS has a positive relation. The significant differences weren't found between gender and graduated secondary- school with EIUSBS; but according to department, significant differences were found between with EIUSBS in favor of Computer Engineering department. The significant differences weren't found between department and graduated secondary school with SRLSS, but according to gender, significant differences were found between with SRLSS in favor of girls. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/28374
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.308
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV