• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Psychometric Testing of the Turkish Version of the Technology Informatics Guiding Educational Reform-Based Assessment of Nursing Informatics Competencies Tool

Tarih
2020
Yazar
West, Karen
SEÇGİNLİ, Selda
KAYNAR, Nur Sema
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Nursing informatics competencies are vital to benefit from information technologies to improve patient outcomes. It is essential to use a reliable and valid instrument for evaluating competencies. The Technology Informatics Guiding Educational Reform-Based Assessment of Nursing Informatics Competencies Tool is a valid and reliable tool used to evaluate nursing informatics competencies in nurses who primarily speak English. This cross-sectional research aimed to evaluate the psychometric properties of a Turkish version of the instrument. Data were collected from 518 nurses working in two university hospitals in Istanbul, Turkey. The tool was translated into Turkish, validated by professional experts, back-translated, and analyzed. Thirty nurses completed the tool twice for test-retest reliability. A four-factor structure identified in exploratory factor analysis (73.64% of the total variance with all items loaded >0.40 [0.44-0.88] for each factor). Cronbach's alpha reliability coefficients of the subsets were .98 for basic computer skills, .97 for clinical information management, and .98 for information literacy. The total item correlations for subsets were between 0.57 and 0.84. The Turkish version of the Technology Informatics Guiding Educational Reform-Based Assessment of Nursing Informatics Competencies demonstrated sufficient reliability and validity for assessing nursing informatics competencies within Turkish culture.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/2695
https://doi.org/10.1097/cin.0000000000000671
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV