• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

INVESTIGATION OF EFFECTS OF SOME LEARNING METHODS ON PRE-SERVICE TEACHERS' SCIENTIFIC PROCESS AND CRITICAL THINKING SKILLS

Yazar
Ince, E.
Acar, Y.
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The purpose of the study is to determine the effects of pre-service science teachers. scientific process and critical thinking skills on the Predict-Observation-Explain and Inquiry based strategies that have been applied to Science Education first grade pre-teachers at the General Physics-I Laboratory. In this study, the sample consists of the Science Education Department students that attended Physics-I Laboratory course during 2013-2014 Fall Semester at Istanbul University. The sample consists of 46 female and 9 male in total 55 pre-service teachers. The study"s experimental groups. were assigned randomly and experimental group-1 contained 27, experimental group-2 contained 28 pre-service teachers. In the study, pretest-posttest without control group experimental design was used. In the study, Predict-Observation-Explain strategy was applied to experimental group-1 and Inquiry based strategy was applied to experimental group-2. In order to determine the effects of each strategy on pre-service teachers. critical thinking, California Critical Thinking Disposition Inventory was used. In order to determine the effects of each strategy on pre-service teachers. scientific process skills, Scientific Process Skill Inventory was used. The inventories were applied to pre-service teachers as pre and posttests. Quantitative data were analyzed via SPSS.18 package program in digital platform. Descriptive statistics, independent sample t-test, paired sample t-test, one way variance analysis (Anova) were used to analyze quantitative data, Tukey HSD was used to define the sources of sub-dimensions. significant differences.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/25426
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV