• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ÇEKİRDEK VE GENİŞ AİLEDE YAŞAYAN ÇOCUKLARIN ZİHİN KURAMI BECERİLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yazar
Aydın, Muhammed Şükrü
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Zihin kuramı becerilerinin gelişimine etki eden faktörleri araştıran çalışmalarda diğer insanlarla kurulan etkileşimlerin önemli olduğu belirtilmektedir. Bu hususta özellikle kardeş değişkeni ile ilgili alanda çok sayıda araştırma yapılmış olmasına rağmen çocukların başka insanlarla daha fazla etkileşim kurma imkânına sahip olduğu ailenin genişliği meselesi ihmal edilmiştir. Bu nedenle çalışmanın amacı, geniş ailede yaşayan çocuklar ile çekirdek ailede yaşayan çocukların zihin kuramı becerilerinin gelişimi açısından fark olup olmadığını araştırmaktır. Çalışmaya yaşları 36-60 ay arasında değişen, 32’si geniş ailede, 38’i çekirdek ailede yaşayan, toplam 70 çocuk (31 kız-39 erkek; Ortay= 47.78) katılmıştır. Zihin kuramı becerilerinin değerlendirilmesinde Görünüş-Gerçeklik görevleri, Beklenmedik Yer Değişikliği görevi ve Beklenmedik İçerik görevi, kontrol değişkeni olarak ele alınan dil becerilerinin ölçümünde ise Peabody Resim Kelime Testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, çocukların zihin kuramı puanlarının yaş ve dil becerileri ile beraber arttığı bulunmuştur. Yaş ve dil becerileri kontrol edildiğinde, çekirdek ve geniş ailede yaşayan çocukların zihin kuramı puanları arasında anlamlı farklılık olmadığı bulunmuştur. Sonuçlar, zihin kuramı becerilerinin gelişimi açısından, çocukların günlük yaşamlarında etkileşimde oldukları kişi sayısının fazla olmasından ziyade etkileşimin kalitesinin de göz ardı edilmemesi gerektiğini göstermektedir. Buna ek olarak, çocukların okul öncesi eğitim aracılığıyla sosyal ilişkilerinin zenginleşmesi, öğrenme hızı ve uyaran çeşitliliğinin artması gibi faktörlerin de zihin kuramı becerilerinin gelişimine katkı sağladığı düşünülebilir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/2524
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV