• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Defining teachers' liking of children: Kars province example

Tarih
2017
Yazar
TÜRK, RUKİYE
KARDAŞ ÖZDEMİR, FUNDA
Yildiz, Gizem Kerimoglu
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Children who are loved in the family and school life may have an important role in creating a more peaceful environment in the future. The purpose of this study is defining the teachers' liking of children, and difference of this liking between male and female teachers in primary, and secondary schools. The sample of this study included a total 500 teachers from primary schools (n=155), secondary schools (n=314) andother educational institutions (n=21). To define these teachers' liking of children, data collected with Barnett Liking of Children Scale and demographic data collection form prepared by the researhers. There was not any statistical difference between male and female teachers regarding liking of children. It was found that liking of children points were high in Teachers higher age, married teachers and teachers who had children and these differences were statistically significant. In addition, teachers' liking of children points who like their job and choose voluntarly this job were higher than the other teacher and this difference was statistically significant. When considering the effect of teachers' importance on children's lifes it was determined that teachers' liking of children vary depending on many factors and awarness has been created on this subject.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/20909
https://doi.org/10.5222/buchd.2017.045
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV