Küreselleşme ve Avrupa Birliği Yabancı Dil Eğitim Politikaları Işığında 2000’li Yıllarda Türkiye’de Yabancı Dil ve Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Politikalarına Bir Bakış
Özet
KÜRESELLEŞME VE AVRUPA BİRLİĞİ YABANCI DİL EĞİTİM
POLİTİKALARI IŞIĞINDA 2000’Lİ YILLARDA TÜRKİYE’DE YABANCI DİL VE
YABANCI DİL ÖĞRETMENİ YETİŞTİRME POLİTİKALARINA BİR BAKIŞ
Binnur Erişkon Cangil (*)
ÖZET
Bilgi çağının hızlı değişimlerini yaşadığımız günümüzde, toplumlar ve insanlar arası ilişkiler her alanda artmaktadır. Bu hızlı artışın bir parçası olarak yabancı dil/diller bilme gerekliliği söz konusudur Yabancı dil/ diller bilme, öğrenme bugünün çokdilli ve çokkültürlü dünyasında yaşamak için de bir önkoşuldur. Bu doğrultuda yabancı dil öğrenme ve yabancı dil öğretmeni yetiştirimi dünyanın her yerinde olduğu gibi, ülkemizde de her geçen gün daha çok önem kazanmaktadır. Ancak yabancı dil alanında ülkemizdeki gelişmeleri ele alırken küreselleşme olgusu ve Avrupa Birliği’nin yabancı dil politikaları üzerinde de durulması gerekmektedir. Bu çalışmada küreselleşme ve Avrupa Birliği yabancı dil eğitim politikaları ışığında ülkemizde 2000’li yıllarda yabancı dil ve yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları incelenerek, tartışılacaktır.
Anahtar Sözcükler: Bilgi toplumu, küreselleşme, yabancı dil öğretimi, yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları, çokdillilik, çokkültürlülük
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/20392http://dergipark.ulakbim.gov.tr/iuayefd/article/view/1023015278/1023014481
Koleksiyonlar
- Makale [92796]