5. VE 6. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRETMEN VE OKUL KAVRAMLARINA İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
Özet
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin “öğretmen” ve “okul” kavramlarına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemek ve analiz etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Batman ve İstanbul ilindeki üç devlet okulunda öğrenim gören 111’i kız, 119’u erkek toplam 230 beşinci ve altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında “Okul …’a benzer çünkü …” ve “Öğretmen …’a benzer çünkü ...” ibarelerinin yer aldığı formlar kullanılmıştır. Araştırmada olgu bilim deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin “okul” kavramına ilişkin çoğunluğunun olumlu, somut ve cansız; “öğretmen” kavramına ilişkin ise olumlu, somut ve canlı metaforlar ürettikleri görülmüştür. Erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre okul kavramını baskıcı bir ortam olarak algılamaları yönünde anlamlı bir fark bulunmuştur.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/19815http://www.jret.org/FileUpload/ks281142/File/44.fehime_nihal_kuyumcu.pdf
Koleksiyonlar
- Makale [92796]