• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Assessment of the content and quality of YouTube videos related zygomatic implants: A content–quality analysis

Yazar
Yildirim, Gulhan
KOCAELLİ, Hümeyra
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Introduction: This study aimed to evaluate the content and quality of YouTube videos of zygomatic implants. Methods: According to Google Trends (2021), “zygomatic implant” was the most preferred keyword related to the topic. Therefore, in this study “zygomatic implant” was used as a keyword for the video search. Demographic characteristics such as the number of views, likes/dislikes, comments, video duration, number of days after upload, uploaders, and target audiences of the videos were evaluated. To evaluate the accuracy and content quality of videos (available from YouTube), the video information and quality index (VIQI) and global quality scale (GQS) were used. Statistical analyses were performed using the Kruskal–Wallis test, Mann–Whitney U test, chi-square test, Fisher's exact chi-square test, Yates continuity correction, and Spearman correlation analysis (p 0.001). Conversely, information flow, accuracy of information, video quality and precision, and total VIQI scores were statistically different between the groups. The moderate-content group had a higher GQS score than the low-content group (p < 0.001). The videos were mainly uploaded (40%) from hospitals and universities. Most videos were targeted toward professionals (46.75%). Low-content videos had higher ratings than the moderate- and high-content videos. Conclusions: Most YouTube videos on zygomatic implants showed low-content quality. This implies that YouTube is not a reliable source of information on zygomatic implants. Dentists, prosthodontists, and oral and maxillofacial surgeons should be aware of the content of video-sharing platforms and take responsibility for enriching video content.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/188834
https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85148580735&origin=inward
https://doi.org/10.1111/cid.13194
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV