• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Annelerin sosyal duygusal becerileri, duygu düzenlemeleri ile çocuklarına ilişkin zihin yönelimlilikleri ve çocukların duygu düzenlemeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi

Yazar
Demirkan, Esra
Yeşilyaprak, Yasemin
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Literatürde anneler ve çocuklarının duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişki çeşitli boyutlar açısından incelenmiştir (Örn., Seçer, 2017; Sille, 2016, Rogers, Halberstadt, Castro, MacCormack ve Garrett-Peters, 2016). Bulgular anneler ve çocuklarının duygu düzenleme güçlüklerinin pozitif yönde ilişkili olduğuna (Morelen, Shaffer ve Suveg, 2016), bu ilişkide ailenin duygu dışavurumu (Are ve Shaffer, 2016), annenin duygu sosyalleştirmesi (Seçer, 2017) gibi becerilerinin yordayıcı rolüne işaret etmektedir. Fakat bu ilişkide annelerin sosyal duygusal becerileri, üst duygu becerileri ve çocuklarına ilişkin zihin yönelimlilikleri açısından incelenmemiş olup mevcut araştırmada annelerin duygu düzenleme becerileri ile çocukların duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin bu değişkenler çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, annelerin gözlerden zihin okuma, duygu düzenleme, üst duygu becerileri, çocuklarına ilişkin zihin yönelimlilikleri ve çocukların duygu düzenleme becerileri incelenmiştir. Araştırmanın hipotezi gözlerden zihin okuma, duygu düzenleme, üst duygu becerileri ile zihin yönelimlilikleri daha yüksek olan annelerin çocuklarının duygu düzenleme becerilerinin daha yüksek olacağı yönündedir. Bu amaç ve hipotez doğrultusunda, 6-14 yaş aralığında en az bir çocuğu olan 125 anneye ulaşılmıştır. Uygulamalar çevrimiçi ortamda annelerle anket ve ölçeklerin yer aldığı araştırma linkinin paylaşılması yoluyla gerçekleştirilmiştir. Sırasıyla annelerin çocuklarını nasıl tarif ettiklerini değerlendirmek amacıyla zihin yönelimlilik ölçümü, sosyal biliş becerilerini değerlendirmek için Gözlerden Zihin Okuma testi, çocuklarının duygu düzenleme becerilerine ilişkin bildirimlerini almak amacıyla Duygu Ayarlama Ölçeği, annelerin kendi duygu düzenleme becerilerini ölçmek için Üst Duygu Ölçeği ve Duygu Düzenleme Ölçeği sunulmuştur. Son olarak, Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği annelerin mevcut depresyon, anksiyete ve stres düzeylerini kontrol etmek amacıyla uygulanmıştır. Uygulamalar 20-30 dakika civarında sürmektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular annelerin ve çocukların duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkiye annenin sosyal duygusal becerileri ve zihin yönelimliliği boyutları açısından ışık tutmaktadır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/186754
https://sites.google.com/ku.edu.tr/gelisimsempozyumu/programvekayit?authuser=0
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV