İLAHİYAT FAKÜLTELERİNDE EĞİTİM GÖREN HAFIZ ÖĞRENCİLERİN HAFIZLIKLARINI SÜRDÜREBİLMELERİ İÇİN BİR METOT DENEMESİ (İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ KUR’ÂN-I KERÎM OKUMA VE KIRÂAT İLMİ ANABİLİM DALI ÖRNEĞİ)
Özet
Kur’ân-ı Kerîm dersi ilahiyat fakültelerinin zorunlu ders müfredatı içerisinde yer almaktadır. Hazırlık ve lisans öğrenimleri boyunca toplamda beş sene olmak üzere uygulamalı olarak sürdürülmektedir. Bu sebeple hem öğrenciler hem de öğreticiler için azami derecede önem arz eden mesleki derslerdendir. Fakat ilahiyat fakültesini kazanan her öğrencinin Kur’ân eğitim düzeyi aynı olmamaktadır. Bazı öğrenciler Kur’ân okumayı hiç bilmeden bazı öğrenciler de hafızlığını yaptıktan sonra fakülteyi kazanmaktadır. Farklı seviyelerdeki bu öğrencilere tek bir müfredata bağlı olarak eğitim vermek öğrenci açısından zorlayıcı ya da sıkıcı olmaktadır. Özellikle 2021 senesi itibariyle YÖK tarafından hafız öğrencilere açılan kontenjan ile birçok hafız öğrenci ilahiyat fakültelerini kolaylıkla kazanmaktadır. 2021 senesi itibariyle de seksen civarında hafız kız ve erkek öğrenci İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ni kazanmıştır. Bu öğrencilerin Kur’ân derslerini daha verimli hale getirmek amacıyla İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Kur'ân-ı Kerîm Okuma ve Kırâat İlmi Anabilim Dalı tarafından hafız sınıfları açılmıştır. Bu çalışmada 2021 senesi itibarıyla YÖK tarafından açılan hafız kontenjanı ile İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ni kazanan hafız öğrencilere uygulanan Kur'ân-ı Kerîm Okuma ve Kırâat İlmi Anabilim Dalı tarafından geliştirilmiş eğitim ve öğretim modeli konu edilmektedir. Bu bağlamda 2021-2022 senesinde ilgili fakülteye intisap eden hafız öğrencilere katkısı değerlendirilecek olup; hedeflenen bu eğitim modeline dair tespit ve teklifler sunulacaktır. Anahtar Kelime: Kur’ân eğitimi, hafız, hafızlık eğitimi, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi.
Koleksiyonlar
- Bildiri [64839]