Sinemada Modernizm ve Postmodernizmin İleri Dönüşümü: Kaçık Porno Filminde Metamodern Duygu Yapısı
Özet
İroni ve kuşkuculuğa merkezî konum atfeden postmodernizmin çağdaş görsel kültür ve sanatı anlamlandırmada yetersiz kalmaya başlaması ve hegemonyasını kaybedişi yeni açıklayıcı çerçevelere ihtiyacı doğurmuştur. Metamodernizm, değişen duyarlılığı ve zamanın ruhunu işaret eden bir söylem olarak, modern ve postmodern, umut ve nihilizm, ironi ve içtenlik arasındaki salınımlarla karakterizedir. Bu çalışmada metamodernizmin sinema sanatındaki tezahürleri Kaçık Porno (Radu Jude, 2021) filmi üzerinden tartışılmıştır. Filmin modern ve postmodern sinematik anlatı stratejilerini girift biçimde kullanışı irdelenerek sinemada metamodern etkinin üretimi araştırılmıştır. İkilikler üzerinden ilerleyen film modernizmin amaçladığı umut ve ilerleme ile postmodernizmin kinik ve ironik yaklaşımı arasında salınımlar gösterir. Modernizmi ve postmodernizmi inkâr etmeden aşmaya çalışan metamodernizmin ‘ileri dönüşüm’ stratejisini uygular. Post-ironik, samimi ve karnavalesk nitelikleriyle metamodern duygu yapısını somutlaştırır.Anahtar Kelimeler: Metamodernizm, modernizm, postmodernizm, duygu yapısı, sinema
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/181426https://dergipark.org.tr/tr/pub/moment/issue/70570/1053596
https://doi.org/10.17572/mj2022.1.115135
Koleksiyonlar
- Makale [92796]