• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Customer brand engagement behaviors: the role of cognitive values, intrinsic and extrinsic motivations and self-brand connection

Yazar
Arghashi, Vahideh
Yuksel, Cenk Arsun
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The purpose of this study is to investigate the effect of perceived enjoyment, benefits, involvement, and self-brand connection on consumers' attitudes toward CBEBs based on TPB theory. Data were collected by a face-to-face survey instrument in Turkey from 594 smartphone owners who actively participated in brand engagement activities. Structural equation modeling and Hayes Process macro analyses were used to examine the research hypothesis. Findings showed perceived enjoyment is the most important stimuli to increase positive attitudes toward consumer engagement behaviors. In particular, self-brand connection plays a vital role in this mechanism and indirectly influences attitudes via enhancing involvement, perceived enjoyment, and benefit.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/180774
https://doi.org/10.1080/10696679.2021.2018936
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV