• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eğitimde Dijitalleşmenin Oluşturduğu Sosyo-Kültürelliğin Öğretmenin Rolüne Etkisi

Tarih
2021
Yazar
Erdoğan Coşkun, Aynur
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu araştırmanın amacı dijitalleşmenin eğitim-öğretim faaliyetlerine ve öğretmenin rolüne etkisini incelemektir. Araştırma etnografik olarak desenlenen nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde iki akademik başarısı yüksek ve iki akademik başarısı düşük lisede gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları kırk öğrenci ve sekiz öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri; gözlem, yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ve alanyazından elde edilen verilerden oluşmaktadır. Veriler tümevarım içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre dijitalleşme “karma eğitim” düzeni oluşturmakta ve öğretim kuramları bu eğitim düzeninde öğrenen-öğretenin konumlarını açıklamada yetersiz kalmaktadır. Ayrıca dijitalleşmenin öğretim bilgisini tek-tipleştirerek geleneksel öğretmen rolünü “kolaylaştırıcılık” yönünde değiştirdiği gösterilmiştir. Sonuç olarak, eğitim ortamının sosyo-kültürelliği dikkate alındığında eğitim-öğretimin aktörlerinin bedensel mevcudiyetinin salt dijitalliğe karşı bir direnç oluşturduğu için eğitim düşüncesinin karma eğitimin yeni gereklerine göre geliştirilmesi ve öğretmenin eğitim ve öğretim rolünün yeniden tanımlanması gerekmektedir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/1791
https://doi.org/10.15285/maruaebd.817782
https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/60035/817782
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV