KUR’ANI KERİM HAFIZLIĞININ DESTEKLENMESİ VE GELİŞTİRİLMESİ ALANINDA EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI MERKEZLİ BİR ÖNERİ
Özet
ÖZSon dönemlerde ülkemizde yürütülen din eğitimi hizmetlerinin içinde, hafızlık eğitimine ayrı bir önem atfedilmektedir. Bu eğitimden istenilen verimin elde edilebilmesi adına yapılan çalışmalara önemli bir katkı da hafızlık sürecinin daha verimli, yaygın ve bazı sorunlarının giderilmesine yardımcı olacak eğitimdeki başarısıyla ön plana çıkmış eğitim teknolojilerinin hafızlık sürecine dahil edilmesiyle olacaktır. Bu amaçla yaptığımız araştırmada, hafızlık eğitiminde izlenmekte olan yöntem ve programlar incelenmiş, hafızlık yönteminin aksayan yönleri belirtilmeye çalışılmıştır. Hafızlık öğrencilerinin hazırlık, ezber ve sonraki aşamaları kapsayan eğitim süreçlerinde onlara eşlik edecek hafızlık ihtiyaclarına göre hazırlanmış bir hafızlık cihazının gerekli olduğu görülmüştür. Ancak bu cihazın hazırlanma hedefi, fonksiyonları ve içeriğinin hafızlık öğrencilerine özel nitelik ve nicelikte olması gerektiği da tespit edilmiştir.Teknolojinin öğretime yönelik katkıları ve öğrenci motivasyonu üzerindeki etkileri hala bir tartışma konusudur. Kur’an’ı Kerim öğretiminde teknolojik imkânların kullanılması, aktif duyu organlarının etkinliğini artırmakta dolayısı ile öğrenimi kolaylaştırmakta, hızlandırmakta, öğrencileri isteklendirmekte, eğitim hedeflerinin üst düzeyde gerçekleşmesini sağlamaktadır. Bu nedenle araştırma, hafızlık sürecinde yaygın kullanılabilecek teknolojik bir cihazı saptamayı amaçlamış, bu cihazın barındırması gereken özelliklerle etkin bir şekilde kullanımının sağlayacağı olumlu etkileri açıklamıştır. Makale, hazırlanması tavsiye edilen hafızlık cihazı ile Kur’an eğitim teknolojileri alanına yeni bir materyal sunmaktadır. Ayrıca Kur’an öğretim materyali geliştirme ve bu alanda çalışan araştırmacılara kuramsal bir zemin hazırlayacağı da düşünülmektedir.
Koleksiyonlar
- Makale [92796]