• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Kitapta Bölüm
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Kitapta Bölüm
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Neo-Sinema: Tekniğe ve teknolojiye dair okumalar

Yazar
Balaban, Yüksel
Öztürk, Özgül
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Normal 0 false false false TR X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normal Tablo"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-ansi-language:TR; mso-fareast-language:EN-US;} Yaşadığımız dünyayı anlamlandırmamızı sağlayan en önemli unsurlardan biri de kuşkusuz renktir. Bu bağlamda, insanlık tarihi boyunca renk olgusu oldukça efektif bir fenomen olmuş, toplumları ve kültürlerini doğrudan etkileyerek nesiller boyunca aktarılan çeşitli sembollere ve kodlara dönüşmüştür. Toplumlar ve bireyler tarafından renklere verilen tepkiler mekan ve zamana karşı değişkenlik gösterebilse de evrensel olarak kabul görmüş ve küresel bir nitelik kazanmış renk kullanımlarından da söz etmek mümkün hale gelmektedir.Rengin evrensel ya da kültürel kodları ile taşınan anlamlarının yanı sıra duygu dünyamızı da doğrudan veya dolaylı olarak etkilediği bilinen ve kabul gören bir gerçektir. Öyle ki, giysilerden logolara, belirli mekanlar için tercih edilen renklerden üniformalara kadar pek çok alanda rengin psikolojik etkisi göz önünde bulundurularak tercih yapılmaktadır. Öte yandan, renkler ve duygular arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek adına sinestezi kavramı geliştirilmiş ve iki temel yaklaşımla açıklanmaya çalışılmıştır. İlk yaklaşımda kültürün etkisinden söz edilirken ikinci yaklaşımda ise kalıtsal olarak aktarılan ve doğuştan gelen bir çeşit duyu/duygu karmaşası olduğu belirtilmektedir. Sinestetik bulgular içersin ya da içermesin, renklerin görsel bir uyaran olarak duygu dünyamızı etkilediği ve belirli çağrışımlar yapmayı kolaylaştırdığı açıktır. Aynı zamanda, görsel iletişim dili oluşturmada da önemli bir simgesel rol üstlenen renk, animasyon sineması için de oldukça etkili ve belirleyici bir niteliğe sahiptir. Nihai hedefinin karakterlerin ve olayların sözlü anlatımı değil, hareket illüzyonu yaratılarak gösterilmesi olduğu animasyon sanatında renkler; izleyiciyi etkilemek ve izleyicide empati yaratabilmek açısından kullanılan etkili enstrümanlardan biridir. Bu bağlamda, belirli karakter yapılandırmaları ve mekan tasarımlarında benzer renklerin seçilmesi, rastlantısal olmaktan ziyade bilinçli bir tercihin tezahürleridir. Bu çalışmada, animasyon anlatısında renklerin yeri ve evrensel temel duygular bağlamında kullanımı sorgulanacaktır. Çalışmanın amacı, üç boyutlu bilgisayar animasyonunun oldukça ses getiren, başarılı ve ödüllü iki yapımı üzerinden; renk kullanımını değerlendirmek ve renkler, duygusal dışavurumlar ile olası evrensel temel duygu ilişkisini çözümleyebilmektir. Bu süreç, literatür taramasının ardından Yukarı Bak (Up) ve Coco filmlerinden seçilen görseller üzerinden oluşturulan renk paletlerinin yorumlanması ile sonuçlanacaktır. Çalışma kapsamında, iki ayrı filmden iki farklı kültürün evrensel beş temel duygu ve renk kullanımları doğrultusunda incelenmiş, benzeştikleri ve farklılaştıkları noktalar tespit edilip değerlendirmeye alınmıştır.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/171553
Koleksiyonlar
  • Kitapta Bölüm [13988]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV