• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effects of status consumption and conspicuous consumption on perceived symbolic status

Yazar
Nasir, Suphan
Sahin, Onur
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
This study aims to propose and test a framework for status consumption in the context of perceived symbolic status. This paper fills the gap in the literature by proposing an integrated model focusing on the drivers and consequences of status consumption, conspicuous consumption, and symbolic status. We conducted an online survey among 990 people, and we tested the structural path relationships using AMOS. The results show that, first, status consumption and conspicuous consumption relate to perceived symbolic status. Second, the product symbolic status of the self relates to the product symbolic status of others. Third, the average product symbolic status of the self is higher than the average of the product symbolic status of others. Finally, when consumers are susceptible to normative interpersonal influences, they are more susceptible to status consumption and conspicuous consumption. Thus, consumers have a higher tendency to attribute the symbolic status of self to product and brand use than others. The implications of these findings are expected to make a contribution to the literature and lead to a better understanding of brand differentiation, positioning, and advertising decisions.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/171263
https://doi.org/10.1080/10696679.2021.1888649
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV