• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cognitive predictors of skill acquisition on social problem solving in patients with schizophrenia

Tarih
2006
Yazar
Kandemir, Pinar
Cakir, Sibel
Discigal, Aysun
Atli, Hatice
Ucok, Alp
Duman, Zekiye Cetinkaya
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The aim of the study was to evaluate the relationship between social problem solving ability, clinical features and cognitive functions, and determine the predictors of benefit from social problem solving training in 63 patients with schizophrenia. We administered Brief Psychiatric Rating Scale (BPRS), Wisconsin Card Sorting Test (WCST), Digit Span Test, Continuous Performance Test (CPT) and the Assessment of Interpersonal Problem Solving Skills (AIPSS). Only BPRS-positive symptoms subscale was negatively related to AIPSS on linear regression analysis. After the completion of the pretest, the patients were randomized to either problem solving training (n = 32) or control groups (n = 31). Patients in training group received 6 weeks problem solving training in-group modality, and those in control group were treated as usual. We readministered AIPSS at the end of 6 weeks. There were significant changes from pretest to posttest on AIPSS-total, AIPSS-receiving skills, and AIPSS-processing skills score in training group but not in control group. The number of correct answers in WCST and CPT hit rate were the predictors of post-training AIPSS scores in training group. Our findings suggest that skill acquisition on social problem solving is related with cognitive flexibility and sustained attention.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/166187
https://doi.org/10.1007/s00406-006-0651-9
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV