• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Does television viewership play a role in the perception of quality of life?

Tarih
1998
Yazar
Jin, GX
Wright, N
Cicic, M
Yarsuvat, D
Blenkhorn, DL
Sirgy, MJ
Lee, DJ
Kosenko, R
Meadow, HL
Rahtz, D
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The authors hypothesized that television viewership influences materialism and dissatisfaction with standard of living, which in turn contributes to feelings of dissatisfaction with life. They collected data from five countries to examine the issue in a variety of cultural and media environments. The countries and types of samples were: United States (consumer panel and college students), Canada (urban households), Australia (urban households), Turkey (urban households), and China (urban households). The results were generally consistent with the hypotheses. However, nest of the support came from the U.S. samples. Too possible explanations may account for the findings. One is that the effect of television viewership on life satisfaction is a unique phenomenon that is applicable only to the United States. Given the disparity of viewership levels between the U.S. and other countries, that explanation has some face validity. The other is that the effects were less evident in non-U.S. samples because of methodological limitations of the cross-cultural research. Overall, the results show that television viewership, at least in the U.S., nay play a significant role in making people unhappy with their lives. Much of television advertising reinforces material consumption and possession with images of the "good life." Thus, television advertising contributes to terminal materialism-materialism for the sake of materialism. Socially responsible advertising professionals should make a concerted effort to create messages that reflect instrumental materialism-materialism for the sake of meeting essential and basic needs.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/165538
https://doi.org/10.1080/00913367.1998.10673547
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV