• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • View Item
  •   Home
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sağlık Alanı Ve Sağlık Alanı Dışında Eğitim Gören Üniversite Öğrencilerinde Engellilere Bakış Açısının Karşılaştırılması

Author
Gürgen, Hatice
Bruk, Nil
Kurtulan, Özlem
İsufova, Suzan
DİNÇ, HÜSNİYE
Metadata
Show full item record
Abstract
Özet : Engelli, doğuştan veya sonradan herhangi bir sakatlık veya kaza sonucu bedensel, zihinsel, ruhsal, duygusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybederek normal yaşamın gereklerine uyamayan, korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan kişidir. Toplum engelli bireylerin ihtiyaç duyduğu bu hizmetlerin farkında olmakta ve daha duyarlı davranmakta sıkıntılar yaşamaktadır. Toplumun büyük çoğunluğunu genç nüfusun oluşturması nedeniyle engelliler konusunda gençlerin bakış açılarını değerlendirmek önem kazanmıştır. Bu çalışma, sağlık alanı ve sağlık alanı dışındaki bölümlerde okuyan üniversite öğrencilerinin engelliler ile ilgili duygu, düşünce ve görüş farklılıklarını belirleyip, bakış açılarını ve çözüm önerilerini öğrenmek amacıyla yapılmıştır. Bu tanımlayıcı, kesitsel araştırma İstanbul’da bir devlet yurdunda kalan 3500 öğrenci arasından, çalışmaya gönüllü olarak katılan 300 öğrenci (150 sağlık alanı- 150 sağlık alanı dışı) ile Mart-Nisan 2008 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan 22 soruluk anket formuyla toplanmış olup SPSS 12 paket programıyla yüzdelik ve ortalama yöntemi kullanılarak değerlendirilmiştir. Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 21,02±1,98 ‘dir. Katılımcıların %50’si sağlık ile ilgili bir alanda eğitim görürken, %50 ‘si ise sağlık alanının dışında okumaktadır. Çalışmada engellilerde dikkat çeken en önemli özellik sorusuna araştırmaya katılan öğrenciler alanlarına göre farklı düşünceler belirtmişlerdir. Sağlık alanı öğrencileri güvensiz bir görünümü; sağlık alanı dışındaki öğrenciler ise pozitif görünüm ve güler yüzü engellide görmektedirler. Sağlık alanında okuyan öğrencilere göre engellileri topluma kazandırmak için öncelikle toplumun bilgilendirilmesi yer alırken, sağlık alanının dışında okuyan öğrenciler ise engellilere psikolojik destek verilerek toplum içinde yer aldıklarını hissetmeleri ile çözümlenebileceğini vurgulamışlardır. Öğrencilerin okudukları alanlara göre farklı düşüncelere sahip oldukları dikkat çekmektedir. Bu araştırma sonucunda, her iki grubun farklı öneriler geliştirdiği ve engellilerin topluma kazandırılmasının farklı yollarla gerçekleştirileceği anlaşılmaktadır. Önerimiz ise üniversite öğrencilerinin engelli bireylere karşı duyarlılığını arttırmak için gerek medya aracılığıyla gerekse eğitim şartları dahilinde projelerin geliştirilmesi ve bu projelerde öğrencilerin aktif rol almasının sağlanmasıdır. Ayrıca toplumun bu konuda bilgilendirilmesinin yanı sıra, engelli bireyin kendini toplumun bir ferdi olarak görmesi için psikolojik destek ve eğitim olanaklarına yer verilmesi de gerekmektedir. Anahtar Kelimeler : Engelliler, Üniversite Öğrencileri, Bakış Açısı
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12627/161407
Collections
  • Bildiri [63306]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypes

My Account

LoginRegister

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV