• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Development of a new and an explicit analytical equation that estimates the vertical dynamic impact loads of a moving train

Yazar
Bezgin, Niyazi Ozgur
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
One can only estimate the dynamic vertical impact loads under motion, since there are many effective parameters some of which are unrepresented in an equation and since the values of the considered parameters are not deterministic but estimations. Many empirical and semi-empirical equations in the literature correlate dynamic impact loads to train speed and measurable aspects of train and track components. These aspects frequently relate to track and train geometry and track stiffness. However, the development of these equations relies on load and deflection measurements from particular in-service tracks or especially set-up test tracks. The constants that frequently appear in these equations are particular to the conditions that generated them. Therefore, one lacks an explicit understanding of these equations unless one takes the time to investigate in detail the particular study and the particular set of data that generated these equations. Train speed limits also bound the applicability of these equations. This paper concentrates on the development of an explicit mathematical equation aimed to provide an explicit analytical estimate for the dynamic impact loads that develop on any railway track by the axles of a moving train. This paper introduces the concept of impact reduction factor and introduces a new equation that relies on the principle of conservation of energy and kinematic principles along with the impact reduction factor to estimate the impact loads generated by a moving train. The introduced equation analytically relates the dynamic impact load factor to train speed, track stiffness and vertical irregularity development along the track horizontal alignment. (C) 2017 The Authors. Published by Elsevier Ltd.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/150842
https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.05.002
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV