Taught Curriculum Effect on Teacher Education Programs at Faculties of Education in Turkey: Action 2006
Özet
Öğretmen yetiştirme programlarının kaçınılmaz bir parçası, müfredatların sürekli ve aşamalı iyileştirmesine ilişkin öneriler”dir. Katılımcılar -yöneticiler, uygulayıcılar ve uzman akademisyenlerin her biri, ya da katılımcıların tümü değilse de bir kaçı- tarafından yukarıdan aşağı, aşağıdan yukarıya sunulan ya da etkileşimci ve katılımcı nitelikli öneriler, dikkate alındıkları ve gerçek yaşam koşullarında hayata geçirilmek için yollar bulunduğu koşullarda anlam kazanırlar. Eylem 2006, öğretmen yetiştiren eğitimcileri eğitimli beyinler ve aydınlar olarak müfredat çalışmalarının merkezine koyan ‘öğretilen müfredat’ın görece anlamlı önermelerinin bir örneği olarak, geçerlilik kazanmış ve bu çalışmanın da başat amacı olan çeşitli nedenlerle öğretmen yetiştirme programlarında bir yer edinmiştir. Eylem 2006’nın görece etkileri ve genel mantığı, her ne kadar kapsamlı sonuçlar edinmek için biraz daha zamana gereksinim duyulsa da, öğretmen yetiştirme programlarına paradigma değişiklikleri ve yenilikçi hareketlerle ilgili gelişmeleri izlemenin ötesine geçmeye bir alternatif olması yönüyle ışık tutmaktadır. Çalışma, Eylem 2006’nın ortaya koyduğu öğretmen yetiştiren eğitimcilerin güdüleyici ilgilerinin ve bu yaklaşımın müfredat çalışmalarına getirebileceği birkaç engelleyici durumun ifade edilmesiyle son bulmaktadır.
Anahtar Sözcükler: Eylem 2006, öğretilen müfredat, öğretmen yetiştiren eğitimciler, müfredat geliştirme.
Koleksiyonlar
- Makale [92796]