• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SOCIAL MEDIA ANALYTICS: VALUE CREATION WITH SENTIMENT ANALYSIS

Tarih
2018
Yazar
Akin, Burcu
Gursoy Simsek, Umman Tugba
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Businesses with customers who are users of social media, have the option of collecting and analyzing data from social media, comparing or correlating them with sales figures, and developing strategies for the future. By using the method applied in this study, it is aimed to obtain beneficial information for the channel by compiling the views of spectators belonging to a television channel through social media. Also, the study will provide a decision support tool for the channel. For this purpose, Twitter is chosen as social media channel and tweets which are about programs broadcast on a TV channel, were compiled from November 2016 to June 2017. Each tweet is labeled as positive, negative, or neutral by a novel sentiment analysis method. Then, for all programs in this period, the rating was examined based on positive, negative and neutral tweets.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/150692
https://doi.org/10.30798/makuiibf.435804
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV