• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effectiveness of problem -based learning on students understanding of electromagnetic field and magnetism concepts

Tarih
2012
Yazar
Ince, Elif
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
The present study was conducted to investigate the effectiveness of problem-based learning instruction versus a traditional approach on undergraduate students' understanding of electromagnetic field and magnetism concepts. Traditional approach (control) group includes 25 students and problem- based learning (experimental) group includes 25 students in this study. The undergraduates were selected from science teaching department from a public university in Turkey. To determine students' misconceptions about electromagnetic field and magnetism, two-tier diagnostic Magnetic Field Concept Test consisting 20 items was used as a pre-test and post-test. According to the results, twenty-six misconceptions about electromagnetic field and magnetism were identified. The results from the t-test indicated that the students who were instructed using problem-based learning had significantly higher scores in terms of achievement than those taught by the traditional approach and it was also found that problem-based learning group was more successful in preventing of the determined misconceptions.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/14914
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV