TBM Teknoloji Bağımlılığı Modülü Hakkında Öğrenci Görüşleri
Yazar
Gücükoğlu, Behlül
AĞIR, Ahmet
Ceylan Yördem, Dilek
Yılmaz, Özgür
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Gu¨nu¨mu¨zde bazı kötu¨ alışkanlıkların kazanılması yaşı maalesef gittikçe du¨şmektedir. Benzer bir şekilde bilişim teknolojilerini, ve araçlarını kullanma yaşı da du¨şmektedir. Bir yandan da kullanım yaşının du¨şmesi teknolojik gelişmelerin doğal bir sonucudur. Teknoloji bağımlılığı da gu¨nu¨mu¨zde artık u¨zerinde durulması gereken önemli bir sorun olmuştur. Yeşilay; tu¨tu¨n, alkol, madde ve teknoloji bağımlılıkları ile mu¨cadele etmek ve sağlıklı bir yaşam su¨rdu¨rmek için yeni bir eğitim programı uygulamaktadır. Tu¨rkiye Bağımlılıkla Mu¨cadele Eğitim Programı (TBM) olarak adlandırılan bu programda öğrencilere ve ebeveynlere bağımlılık hakkında eğitim verilmektedir. Programın bir ayağını internet u¨zerinden web tabanlı verilen eğitim oluşturmaktadır. Bu eğitim kapsamında etkinlik tabanlı etkileşimli eğitim materyalleri geliştirilmiştir. Gereçler ve yöntem Bu çalışmada teknoloji bağımlılığı için geliştirilen etkinliğe dayalı etkileşimli eğitim materyallerinin yapısı ve içeriği verilmektedir. Ayrıca modu¨lu¨n geliştirilmesi aşamasında öğrenciler ile yapılan araştırma sonuçları sunulmaktadır. Araştırmada öğrencilere teknoloji kullanımı ile ilgili kısa bir anket ile sorular sorulmuştur. Geliştirilen içerikler ile ilgili öğrencilerle odak grup göru¨şmesi yapılmıştır. Teknoloji bağımlılığı ve geliştirilen içerikler hakkında sorular sorulmuştur. Odak grup göru¨şmesi sonuçları analiz edilmiştir. Bulgular Odak grup çalışmasında öğrencilerden rehberlik derslerinde uygulanması hakkında, hazırlanan etkinlikler hakkında, teknoloji bağımlılığı, içeriklerin web sitesi u¨zerinden yayınlanması hakkında öğrencilerden bilgi toplanmıştır. Sonuç ve tartışma Öğrenciler ile yapılan anket veri sonuçları ve odak grup göru¨şmesi sonuçları sunulmakta ve değerlendirilmektedir.
Koleksiyonlar
- Bildiri [64839]