• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Günümüz Yabancı Dil Öğretiminde Yeni Yaklaşımlara Bağlı Olarak Öğrenme Özerkliği ve Dilsel Özerklik

Yazar
DENİZCİ, CAN
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Özet: 20. ve 21. yüzyıl boyunca dil olgusuna getirilen yaklaşımların yabancı dil eğitimi üzerindeki etkilerinden yola çıkıldığında, bildirişimsel yaklaşımın devamı niteliğindeki yöntem sonrası dönemin önemli belirginliklerinden biri de öğrenme özerkliği kavramıdır. Öğrenme özerkliği, yabancı dili iyi öğrenen özelliği olarak kişinin kendi öğrenimiyle ilgili karar verme yetkisini eline alması ve öğrenimini görece kendi başına yönlendirmesi olarak tanımlanmaktadır. Çalışmanın kuramsal temelinde, öğrenme özerkliğine yabancı dil öğrenme stratejileri ekseninde yaklaşılmıştır. Uygulama kısmında ise Oxford (1990) tarafından geliştirilip Cesur ve Fer (2007) tarafından Türkçeye çevrilmiş olan Dil Öğrenme Stratejileri Envanteri, İstanbul Üniversitesi, Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı’nda 1., 2., 3. ve 4. sınıflarda okuyan 58 öğretmen adayına uygulanarak öğrenme özerklikleri ve dolayısıyla da dilsel özerklikleri ölçülmek istenmiştir. Çalışmada kullanılan 5’li Likert derecelendirmesine sahip envanterin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı .87’dir. Sonuç olarak, öğrenme özerkliğine öğrenme stratejileri açısından bakıldığında, cinsiyet değişkeninden bağımsız olarak 4. sınıf öğretmen adaylarının yalnızca belleksel altboyutta daha özerk oldukları; ağırlıklı genel not ortalaması yüksek olan öğretmen adaylarının ise yalnızca üstbilişsel altboyutta daha özerk oldukları görülmektedir. Anahtar Sözcükler: Dil Öğrenme Stratejileri, Öğrenme Özerkliği, Dilsel Özerklik, İyi Öğrenen, Yöntem Sonrası Dönem
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/140928
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV