• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Makale
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Sensitive Area In Communication Stusied : Country Brand

Tarih
2015
Yazar
BORAN, Tuğçe
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Marka ve markalaşma, son yıllarda kurumların en önemli gündem maddelerinden birini oluşturmaktadır. Ülke markası kavramı ise ticari ürünlerin uluslararası pazarlanması ve turizme odaklanan ülke gelirinin artması sürecinde önem kazanmış gibi görünmektedir. Ülke markası kavramının üzerinde tartışmaların devam etmekte olduğu izlenmektedir. Bu çalışma için yapılan literatür araştırmasında; bu alanda ülkemizde yapılmış çalışma sayısının oldukça az olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, ülke ve şehir markası konusu siyasi yönü olması nedeniyle çalışılması çok boyutlu bir alandır. Ülke markaları; karar mekanizmalarının çokluğu, markanın kapsadığı alan ve marka yönetiminden etkilenen insanlar topluluğunun farklı gruplardan oluşması, tarihsel süreçler ve önyargılar, hedef kitle çeşitliliği vb. nedenlerle ticari markalar kadar kolay yönetilemez bir konumda bulunmaktadır. Bu nedenle ‘ülke markası’,‘hassas’ bir çalışma alanı olarak değerlendirilebilir. Çalışmanın özünde, ülke markasını oluşturan bileşenlerin saptanması hedeflenmektedir. Bu yönüyle araştırma, keşfedici bir nitelik taşımaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın içinde Türkiye’deki üniversite öğrencilerinin ülke markası algısına ve marka olarak ifade ettikleri ülkeleri hangi değişkenlere (bileşenlere) odaklanarak marka kabul ettiklerine yönelik bir araştırmaya da yer verilmektedir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/140183
Koleksiyonlar
  • Makale [92796]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV