• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Avesis
  • Dokümanı Olmayanlar
  • Bildiri
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

REFLECTION OF CUSTOMER-BRAND ENGAGEMENT ON PURCHASE INTENTION IN SOCIAL MEDIA

Yazar
Sahin, Azize
Sahin, Aysun
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Creating and developing purchase intention in social media is an important strategic goal for businesses. Marketers, in particular, feel the need to invest in consumer-brand engagement (CBE) in social media marketing more than ever before as social media platforms are available for consumers to socialize and interact with each other. However, current research in marketing provides little guidance to marketers how brand pages in Facebook can be leveraged to engage customers and create purchase intention for the brands. Toward filling this gap, the present research examines the customer's brand engagement-purchase intention link with the mediating role of customer's information motivation in social media. Using data from 298 surveys of brand pages are analysed in partial-least squares (PLS) structural equation modelling (SEM). The research fills a gap in the literature through its analysis of the mediating role of information motivation of consumers in the relationship between customer-brand engagement and purchase intention in social media. The specific strategies, and the implications of this research for theory and practise are discussed. (C) 2017 Published by Future Academy www.FutureAcademy.org.UK
Bağlantı
http://hdl.handle.net/20.500.12627/136879
https://doi.org/10.15405/epsbs.2017.12.02.12
Koleksiyonlar
  • Bildiri [64839]

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 


Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş Rehberleriİletişim
sherpa/romeo
Dergi Adı/ISSN || Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

BaşlıkbaşlayaniçerenISSN

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTürlere Göre

Hesabım

GirişKayıt

Creative Commons Lisansı

İstanbul Üniversitesi Akademik Arşiv Sistemi (ilgili içerikte aksi belirtilmediği sürece) Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV